
A hétvégi zenekar vs. dj posztok hozták a kötelezőt. A héten tovább haladunk egyéb szolgáltatóválasztási kérdésekkel, amennyiben ebben a kollégáim is együttműködők lesznek. Ma egy látszólag könnyed, ám annál lényegesebb területet bontunk ki: hogyan készítsd el stresszmentesen az esküvői ülésrendet úgy, hogy az neked minél kevesebb stresszt, vendégeidnek pedig minél több örömet okozzon.
Nyilván többször voltam vőfély, mint vendég. Ha 538-szor kellett volna nászajándékot vinnem, a feleségemnek és a lányaimnak új ruhát és kiegészítőket venni, valószínűleg csődbe mentem volna. Ültem már mindenféle helyen. Ültettek sarokasztal befelé néző oldalára, ismeretlenek közelébe, ahol csak a falat láttuk. Aztán olyan is volt, hogy a gyerekeinket szembe ültették velünk. Aztán a mi oldalunkon valamilyen változást eszközöltek, így mi arrább kerültünk, a szemben lévő oldalon ugyanezt nem tették meg, így távol kerültünk a gyerekektől. Most már örülnének ennek, de akkor még kicsik voltak, át kellett rendezni a sorokat, elég bénán sikerült...
Amikor a saját esküvőnket terveztük, napokat töltöttünk a 150 ember megfelelő elhelyezésével. Megkönnyítem a dolgodat, hogy neked ne kelljen.
Arról, hogyan állítsd össze az esküvói vendéglistát, itt írtunk.
Először is döntsd el, hogy körasztalos vagy hosszú asztalos ültetést preferálsz-e. Vőfélyként én nem szeretem a körasztalt, mert 10 körasztal 10 külön világ, sokkal nehezebb a figyelmet megszerezni, mint egy jó U alakban, de mindenkinek a magánügye, hogy mit szeret.
Nulladik pontként kérdezd meg szüleidet, kik azok, akik valami régi telek- vagy örökségvita miatt utálják egymást a családban. Magyarok vagyunk, minden rendes családban van ilyen. Na, őket ne ültesd egymás mellé.
Kezdjük a főasztallal. Azért fő, mert azt ültették oda, akit meg akartak tisztelni. Egyre gyakoribb tendencia, hogy csak az ifjú pár ül ott, mert a szülők meghaltak vagy elváltak... Szokjunk hozzá. Egyébként az örömszülők és a násznagyok szoktak itt helyet kapni, opcionálisan a nagyszülők, vagy a pár gyermeke, mert néha ilyen is van. Ha van díszvendéged, őt is ide ültesd. Régen, a klasszikus, U-alakos, hosszú asztalos rendszerben az volt a bevett szokás, hogy a főasztalhoz minél közelebb ültek a fontosabb emberek, közeli rokonok, családtagok, távolabb a barátok, munkatársak. Úgy látom, ehhez ma már nem ragaszkodnak olyan mereven.
Matekozzunk: számold ki, hány székre és asztalra lesz szükséged. Ugye, a szék az adott, annyi, amennyi ember. Az asztalokra érdemes rászámolni, és nem teríteni túl szorosra, hogy az emberek kényelmesen elférjenek. Ne felejtsd el, hogy minden vendég kényelmét szem előtt kell tartani az ültetés során. Figyelembe kell venni az asztalok közötti távolságot is, hogy elegendő mozgásteret biztosíts a vendégeknek. Inkább vidd kicsit nagyobb helyre az esküvődet, hogy kényelmesen elférjenek. Az nem jó, ha "szoroskodnak".
Ha olyan a nyitótáncod koreója, hogy a sorok között kell kivonulnotok hozzá, erre is figyelj oda a tér kialakítása során. Erről el szoktak feledkezni, aztán elakad a menyasszony szoknyája stb.
Folytassuk halmazelmélettel! Gondold át, hogy milyen csoportokra bonthatod a vendégeket az ültetés során, például barátok, családtagok, munkatársak, CSEMADOK-tagok, focisták, önkéntes tűzoltók... Arra törekedj, hogy azok, akik közel állnak egymáshoz, együtt üljenek, hogy könnyebben tudjanak beszélgetni. Tudod, buborékokban élünk.
Ha van magyarul nem beszélő vendéged, olyan asztalhoz tedd, ahol a lehető legtöbb olyan ember van, akivel tud kommunikálni.
Térkép, ezt mindig mondom. Az ajtóban legyen egy nagy ültetési rend, ahol mindenki láthatja, hova kell mennie. Opcionálisan mindkét rokonságból odaállíthatsz valakit, aki szóban is megmondja, hogy a Kovács család a 4. sz. körasztalnál ül.
Légy rugalmas. Készülj fel arra, hogy akár az utolsó pillanatban is jöhet lemondás. Bár a Csallóközben ilyent nem nagyon illik csinálni, de előfordulhat haláleset, betegség, baleset. Legyen nyitottak az utolsó pillanatban bekövetkező változtatásokra, és legyen készek az ülésrend gyors módosítására.
A nyitottság egyébként az esküvőszervezés minden területére igaz.
Olvasd el az esküvőszervezést segítő cikksorozat többi részét is!
8+1 szempont az ideális esküvői időpont kiválasztásához
Így válassz magadnak lagzis helyszínt – 13 szempont
Esküvői vendéglista: szeretet és költségvetés kéz a kézben járnak?
Így hívd meg vendégeidet az esküvőbe
Jól hallható szempontok az esküvői fotós kiválasztásához
Készíts esküvői költségvetést!
Mikor válasszunk ceremóniamestert?
Egy jó lagzis zenekar aranyat ér!
Miért érdemes zenekart választanod DJ helyett a lagzidra?
Ha Azariah legújabb számát akarod a lagzidban hallani, mindenképp DJ-t hívj
Ki hova üljön? Így készítsd el az optimális esküvői ülésrendet.
Szólj hozzá(m)!